Solliciteren bij ons is eenvoudig en transparant. Hieronder leggen we je stap voor stap uit hoe onze procedure verloopt.

Stappenplan

Solliciteren

Onder elke vacature vind je een sollicitatieknop. Klik op de knop, stuur je cv en eventueel je motivatiebrief op. Je ontvangt direct een bevestiging, zodat je zeker weet dat je sollicitatie goed is aangekomen.

Wij hanteren geen strikte sluitingsdatum voor onze vacatures. Binnen 10 werkdagen ontvang je een inhoudelijke reactie op je sollicitatie. Soms neemt de recruiter contact met je op voor eventuele vragen. Zodra we een geschikte kandidaat vinden, plannen we direct een gesprek in.

Het eerste gesprek

Word je uitgenodigd voor een eerste gesprek? Dan neemt de recruiter contact met je op om de afspraak en praktische zaken te regelen. Het eerste gesprek is met 1 of 2 collega’s uit het team en de recruiter. Na een zorgvuldige evaluatie met de interne gesprekspartners neemt de recruiter telefonisch contact met je op om onze en natuurlijk ook jouw indruk te bespreken. Als wij en jij enthousiast zijn, volgt het tweede gesprek.

Tweede gesprek

In het tweede gesprek maak je kennis met de teammanager en maximaal twee collega’s uit het team. Soms krijg je ook een casus voorgelegd. Dit laten we je van tevoren weten.

Beide gesprekken vinden plaats op locatie; in het gemeentehuis, op het stadserf of het stadskantoor in Oudewater.

Arbeidsvoorwaardengesprek

Na een positief tweede gesprek nodigen we je uit voor een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek met een van onze P&O-adviseurs. Je krijgt een salarisvoorstel en uitleg over de secundaire arbeidsvoorwaarden. Tijdens dit gesprek bespreken we ook je definitieve startdatum.

We beginnen altijd met een jaarcontract, met de intentie om dit bij goed functioneren na een jaar om te zetten in een vast dienstverband.

Zodra alles rond is, gaan onze collega’s aan de slag met jouw arbeidsovereenkomst. Je ontvangt een aantal documenten en een uitnodiging voor ons introductieprogramma.

Let op: als we afwijken van bovenstaande procedure, vermelden we dit in de specifieke vacaturetekst of bespreken we dit tijdens of na het eerste gesprek.

Als ambtenaar heb je een bijzondere positie; je werkt in het algemeen belang. Kort na je indiensttreding word je gevraagd de ambtseed of -belofte af te leggen. Hiermee onderstreep je dat je je aan de wet zult houden en verklaar je een betrouwbare ambtenaar te zijn. 

Bij indiensttreding vragen wij al onze nieuwe collega's een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) of VOG-P te overleggen. De kosten hiervoor worden door ons vergoed.